За новими правилами розмитнити старий автомобіль буде вигідніше, ніж новий

Законопроєкт про онлайн-розмитнення через додаток «Дія» викликав питання у представників автопрому. Федерація роботодавців автомобільної галузі не підтримала його.

У Федерації критикують не сам принцип розмитнення авто у смартфоні, а формулу розрахунку митних платежів. Вона стимулює ввезення в Україну старих авто із пробігом.

Річ у тім, що чим старший автомобіль, тим менше коштуватиме його розмитнення. Такий принцип розмитнення не сприяє розвитку автомобілебудування та зростання продажу нових авто.

Як приклад, навели розрахунок вартості розмитнення для 1,5-літрового бензинового авто. За нову машину доведеться заплатити 3960 євро, за 8-річну — 1530 євро, а за 15-річну — лише 1260 євро. А з 2027 року розмитнити 8-річні авто можна буде лише за 1081 євро, тоді як нове — за 2772 євро.

У Федерації роботодавців автомобільної галузі зазначають, що ухвалення законопроєкту у такому вигляді сприяє старінню автопарку, а його середній вік (22,7 року) і так один із найбільших у світі. Екологію України це навряд покращить. До того ж тисячі працівників автомобільної галузі ризикують втратити роботу.
Нова формула розрахунку вартості розмитнення авто

Розрахунок митних платежів для авто буде проводитись у додатку «Дія» автоматично. Мито обнулюється, а ПДВ стає змінним і розраховується за такою формулою:

ПДВ = Ставка × 3,5 × 20%

Акциз на авто становить половину ставки. А сама ставка розраховується шляхом множення коефіцієнтів.

Ставка = коефіцієнт віку × об’єм двигуна в куб см × коефіцієнт типу двигуна × коефіцієнт ексклюзивності

Коефіцієнт віку автомобілів змінюватиметься щорічно до 2027 року.

Ставки коефіцієнта віку авто у 2022 році:

0 років — 2,2; 1 рік — 1,9; 2 роки — 1,65; 3 роки — 1,55; 4 роки — 1,45; 5 років — 1,35; 6 років — 1; 7 років — 0,9; 8 років — 0,85; 9 років — 0,8; 10 років — 0,75; 11 років — 0,7; 12 років — 0,7; 13 років — 0,7; 14 років — ,7; 15 років — 0,7; понад 15 років — 0,7.

Ставки коефіцієнта віку авто у 2027 році:

0 років — 1,54; 1 рік — 1,33; 2 роки — 1,16; 3 роки — 1,09; 4 роки — 1,02; 5 років — 0,95; 6 років — 0,7; 7 років — 0,63; 8 років — 0,6; 9 років — 0,56; 10 років — 0,53; 11 років — 0,7; 12 років — 0,7; 13 років — 0,7; 14 років — 0,7; 15 років — 0,7; понад 15 років — 0,7.

Коефіцієнт типу двигуна:

  • Бензин/газ — 1
  • Дизель — 1,2
  • Гібрид — 0,5
  • Електромобіль — 0 (розмитнення електрокарів залишиться безкоштовним)

Коефіцієнт ексклюзивності будуть нараховувати лише автомобілям, які підпадають під так званий податок на розкіш. Це машини віком до 5 років і вартістю від 375 мінімальних зарплат.

Як і раніше, буде дозволено ввезення авто класу Євро-2 і вище, а ось сертифікація машин в Україні стане необов’язковою та добровільною — в окремих випадках це дозволить заощадити від 1500 до 10 000 гривень. Також пропонують скасувати збір до Пенсійного фонду за першої реєстрації авто в Україні — це від 3 до 5% вартості транспортного засобу.

Джерело topgir

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше