У Нідерландах створили прототип електромобіля, що поглинає вуглекислий газ

Команда з Технічного університету Ейндховена (Нідерланди) побудувала прототип пасажирського електромобіля, який не тільки не завдає істотних збитків навколишньому середовищу, але й поглинає вуглекислий газ з атмосфери безпосередньо в процесі поїздки. Автори розраховують, що машина поглине більше газу, ніж виділилося протягом її життєвого циклу.

Команда Zem (EM-07) створила монококи та панелі кузова з використанням адитивних виробничих технологій, що дозволяють знизити втрати матеріалів при створенні та виділити «настільки мало вуглекислого газу, наскільки це можливо» з використанням вторинно переробленого пластику, залишки якого можна застосовувати в інших проектах.

Перероблений пластик використовується і в салоні, поряд з екостійкими матеріалами на зразок т.з. ‘Ананасової шкіри’ – альтернативи реальній шкірі, що випускається з целюлозних волокон ананасового листя. Вікна замість скла виконуються з полікарбонату — у команді стверджують, що його використання є менш шкідливим для навколишнього середовища. Модульна інформаційно-розважальна система, модульна електроніка та модульне освітлення можуть при необхідності вилучатися та використовуватись в інших продуктах.

Під час поїздки електромобіль Zem не виділяє вуглекислий газ. Відомо, що в машині встановлені дев’ять тягових акумуляторів ємністю по 2,3 кВт·год, використовується двигун потужністю 22 кВт, а також старий диференціал від Audi з відносно високим передатним числом. Також відомо, що використовується система рекуперативного гальмування, що дозволяє «вичавити» з акумуляторів трохи більше енергії під час експлуатації. До ряду поверхонь інтегровані сонячні елементи живлення. Крім того, використовується двоспрямована система зарядки та «цифрові дзеркала» для зменшення опору повітря в дорозі.

Видима частина системи очищення виглядає як стандартні грати радіатора. Насправді, через неї відбувається захоплення повітря для його очищення. За даними розробників, кожні 20600 км пробігу на швидкості близько 60 км/год з атмосфери видаляється близько 2 кг вуглекислого газу. Хоча одна машина не вплине практично на атмосферу, при масовому застосуванні технології внесок у декарбонізацію планети може бути цілком реальним.

Фільтр Zem заповнюється під зав’язку після 320 км дороги – такі фільтри можна очищати, використовуючи зелену енергетику, а захоплений CO2 зливатиметься в балони на зарядних станціях. Щоправда, поки що невідомо, що далі слід робити з вуглекислим газом, але деякі «зелені» проекти дозволяють використовувати його в промисловості та навіть для створення екостійкого палива та пластиків.

Поки що проект є лише доказом концепції, але в майбутньому планується збільшити очищувальну здатність фільтра. Після закінчення життєвого циклу електромобіля планується використовувати його компоненти настільки ефективно, наскільки це можливо. У серпні учасники команди Zem вирушать у спеціальний тур університетами та компаніями-виробниками США у спробі своїм прикладом змусити їх прийняти виклик та зайнятися розробкою аналогічних рішень.

Джерело newatlas

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше