Стартап Nikola розпочав серійний випуск електричних тягачів Tre

Аризонська компанія запустила виробництво електричної версії важкої вантажівки Tre раніше за свого конкурента Tesla. Складання машин почалося в понеділок, постачання заплановані на другий квартал, повідомляє керівництво стартапу.

Перший концепт вантажівки на водневих паливних елементах компанія представила ще у 2016 році. Його вражаючі характеристики привабили замовників — повідомлялося, що потужність електродвигуна вантажівки складе 1000 к. с., а запас ходу — 1600 км. У 2018 році з’явилися друга і третя версії, також тепло зустрінуті потенційними клієнтами.

Однак у 2020-му сталася серйозна неприємність: з посади голови ради директорів компанії пішов її засновник Тревор Мілтон, звинувачений у шахрайстві стосовно партнерів та інвесторів. На його місце прийшов Стівен Гірскі, колишній віцеголова General Motors, який раніше оголосив про партнерство зі стартапом і увійшов до складу його інвесторів, викупивши 11% компанії. Тим не менш, акції компанії впали в ціні, кілька великих замовників відмовилися від контрактів.

І все ж до кінця минулого року ситуація почала налагоджуватися. Логістичний гігант з Каліфорнії TTSI погодився закупити 100 вантажівок Nikola, як повністю електричних, так і моделей з водневими паливними елементами. А тепер, на заводі в Куліджі, штат Аризона, почалося виробництво електричної версії тягача Tre, повідомляє CNBC.

Він розрахований на більш короткі маршрути, ніж воднева модель — приблизно на 560 км. Nikola збирається поставити від 300 до 500 одиниць цього року, а у 2023 підняти обсяги виробництва.

Водночас компанія не планує відмовлятися від водневих моделей на паливних елементах із запасом ходу до 800 км, необхідні для далеких вантажоперевезень. У планах також проєктування та виробництво вантажівки четвертого покоління, якій вистачить чистого палива на 1400 км. Така вантажівка може з’явитися у 2025 році.

А от вчені з Німеччини не вірять у майбутнє транспорту на водневих паливних елементах. Вони вважають, що в найближчому майбутньому машини на водні втратить свої головні переваги перед електромобілями — великий запас ходу та швидкість зарядки, тому автовиробникам вже зараз варто відмовитися від їх розробки та виробництва.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше