Росія присвоїла понад 400 літаків: Це найбільша крадіжка в історії

Вчора, 28 березня 2022 року закінчився термін для повернення російськими авіакомпаніями в рамках санкцій ЄС понад 400 лізингових літаків на суму майже $10 млрд.

Проте іноземні орендодавці фактично втратили надію на повернення своїх літаків – росія їх забрала собі, що є найбільшою крадіжкою в історії.

Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на Reuters.

Більшість цих літаків ще літають російськими внутрішніми маршрутами, хоча на Бермудських островах та в Ірландії, де більшість зареєстровано, дію сертифікатів льотної придатності призупинено, що зазвичай означає, що перельоти та будь-яка експлуатація повинні бути припинені.

Боюся, ми станемо свідками найбільшої крадіжки літаків в історії комерційної цивільної авіації“, — вважає Володимир Білоткач, доцент кафедри управління повітряним транспортом Сінгапурського технологічного інституту.

Подвійна реєстрація заборонена згідно з міжнародними правилами, але росія вже внесла більшу частину літаків, що є іноземною власністю, до свого власного реєстру.

Попри те, що літаки застраховані, безпрецедентний характер і масштаби потенційних збитків, ймовірно, означатимуть роки судових спорів між лізингодавцями та страховиками до прийняття будь-яких рішень щодо виплат, вважають аналітики.

І навіть якщо літаки будуть вилучені, вартість повернення буде під питанням, тому що літаки повинні мати точні записи технічного обслуговування, щоб переконатися, що вони були оснащені справжніми деталями, які можна відстежити. А внесення цих записів повинно відбуватися сертифікованими спеціалістами на сертифікованих станціях обслуговування. Сертифікати цих станцій теж відкликані.

Основний парк літаків у світі становлять Airbus і Boeing, що також і стосується російських авіакомпаній. Попри російської пропаганди, літати росіяни воліють на літаках західних компаній, адже аналогів в росії просто нема. Є розхвалена росіянами новинка Sukhoi Superjet 100, але ця штука має вкрай малу дальність та мало посадкових місць. І також цей літак частково збирається із західних деталей, які теж не можна ввозити в росію.

Ми писали статтю про перспективи російської авіації на прикладі найбільшої авіакомпанії росії “Аерофлот”, можна ознайомитись тут Аерофлот намагається обійти санкції, щоб літати за кордон

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше