Перше вантажне судно Airseas отримало вітрило для економії палива

Схоже, що епоха вітрильного флоту може повернутися. Французька компанія Airseas, створена концерном Airbus для зниження витрат палива в морських вантажних перевезеннях, приступила до польових випробувань технології повітряного вітрила для вантажних суден. Перше вітрило — повітряний змій масштабу 1:2 тягне за собою судно протягом пів року. Повнорозмірне вітрило Seawing площею 1000 квадратних метрів, за оцінками розробників, заощадить до 20% пального.

Судно «Ville de Bordeaux», яке належить французькій торговій компанії Louis Dreyfus Group, зафрахтоване Airbus і займається перевезенням великогабаритних авіаційних деталей між заводами, розташованими по всій Європі, і складальним цехом в Тулузі. Нещодавно його оснастили парафойлом – безкаркасним повітряним змієм з повітрозабірниками – і встановили на палубі та містку все необхідне обладнання для керування цим вітрилом.

Коли кайт Seawing не потрібен, він зберігається у згорнутому вигляді на палубі. Перед використанням його підіймають на щоглу, щоб вітрило могло спіймати вітер, і відпускають на довгому кабелі. При стійкому вітрі він може піднятися на 200 метрів над рівнем моря, розповідає New Atlas.

Набравши висоту, Seawing починає виписувати вісімки зі швидкістю 100 км/год і більше. За його рухом стежить автономна система керування, завдання якої забезпечити судну максимальну тягу. Вона підключена до навігаційного комп’ютера корабля і направляє його таким чином, щоб він рухався по максимально ефективній траєкторії (тобто щоб економив паливо), не запізнюючись при цьому в порт призначення.

Вітрило, яке пройде випробування на борту «Ville de Bordeaux», наполовину менше задуманого — 500 кв. м, а не 1000. Повномасштабний варіант обіцяє скоротити споживання дизельного палива та емісію на 20%.

Airseas стверджує, що системою Seawing можна оснастити практично будь-який тип судна за два дні, не припиняючи вантажно-розвантажувальні роботи.

Аналогічний проєкт є й у Michelin Group. Проєкт WISAMO теж займається проблемою підвищення ефективності морських вантажоперевезень, щоправда, шляхом надувних вітрил, а не повітряних зміїв. Такі вітрила можна швидко ставити, коли є попутний вітер, і прибирати, коли вони не потрібні.

Джерело New Atlas

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше