Нова смуга в аеропорту Одеса прийняла перший літак

Нова злітно-посадкова смуга в аеропорту Одеса вранці 16 липня прийняла перший літак. На неї сів Boeing 737-800 авіакомпанії SkyUp, який доставив пасажирів з Києва. Серед них був мер Одеси Геннадій Труханов.

За день до цього, 15 липня, повітряні ворота тимчасово припинили свою роботу, щоб закрити стару смугу і підготувати нову до зльотів та посадок літаків.


За цю добу на старій бетонці прибрали інформацію про курси посадки, нанесли хрести — заборонні знаки та виконали часткове демаркування зони приземлення.

Хрести на стару смугу нанесли, щоб на неї випадково не сіли літаки. Фото: avianews.com

Це зробили, щоб пілоти часом не переплутали й не сіли на неї. Одночасно на новій смузі з’явилося позначення її номерів (курсів), і аеропорт зробив демаркування заборонних знаків.

Також підприємство виконало коригування світлосигнального обладнання — прибрало вогні з виведених з експлуатації елементів аеродрому.

Стара та нова смуги

Стару смугу в Одесі збудували ще в далекому 1960 році та здали в експлуатацію у 1961 році. Вона складалася з цементобетонних плит товщиною 24 см та 26 см, які були укладені на піщану основу, мала довжину 2800 метрів та ширину 56 метрів. Кілька років тому на неї нанесли шар асфальту. Без перерв смуга пропрацювала майже 60 років. За цей час її стан став таким, що багато пасажирів відзначали сильну тряску під час злетів та посадок, а деякі авіакомпанії навіть відмовлялися літати в Одесу.

Нова смуга

Нова смуга, яка з’явилася натомість, є повністю бетонною. Компенсаційні стики на випадок розширення бетону закладені спеціальним матеріалом, в результаті чого злети та посадки стануть набагато комфортніше.

 

Переглянути цей допис в Instagram

 

Допис, поширений avianews.com (@avianewscom)

Довжина нової смуги 2800 метрів, а ширина — 45 метрів. Формально, вона вужча старої, але має спеціальну зону безпеки по краях. З її урахуванням загальна ширина становить 60 метрів.

Польоти в погану погоду

У перший час заходження на посадку буде виконуватися за правилами візуальних польотів. Однак до початку осені, після налагодження устаткування, в роботу запустять інструментальну систему посадки нової смуги (ILS).

По курсу 34 з боку моря вона матиме категорію IIIa ICAO. Зараз така категорія є тільки на одному курсі смуги в аеропорту Бориспіль. Вона дозволяє проводити посадки при видимості не менше 200 метрів при наявності відповідних допусків у літаків та пілотів. Другий курс 16 матиме категорію I ICAO. Посадки з цього боку смуги будуть можливі при видимості не менше 800 метрів.

Нове обладнання для посадки дозволить зменшити кількість скасувань та затримок рейсів через туман та погану погоду, які спостерігаються в Одесі в осінньо-зимовий період досить часто.

Розвиток аеродрому

Одночасно з новою смугою побудували кілька руліжних доріжок — вони дозволяють літакам слідувати на перон до місць стоянки. Роботи профінансувала держава.

Коштом бюджету також побудують нову магістральні руліжні доріжки на всю довжину нової смуги та одночасно демонтують стару смугу. Нова руліжна смуга дозволить літакам швидше звільняти смугу для зльотів та посадок інших літаків. На старій смузі літаки розвертались в кінці смуги та прямували по ній аж до термінала, затримуючи тим самим інші літаки на посадку чи зліт.

В рамках розвитку аеропорту держава та приватний інвестор побудували новий перон поряд нового терміналу. Всього він може приймати до восьми літаків класу С — до нього відносяться найпопулярніші середньомагістральні літаки у світі сімейств Boeing 737 та Airbus A320.

На двох стоянках можна розмістити широкофюзеляжні літаки класу 4D — до нього відноситься далекомагістральний авіалайнер Boeing 767-300, який може літати між континентами.

Новий перон зі стоянками для 8 літаків в аеропорту одеса ​​розташований поруч з новим терміналом. Фото: avianews.com

У перспективі аеропорт Одеса може прийняти й більш важкі літаки класу 4E — Airbus A330 або Boeing 777. На новому пероні можна запаркувати один такий авіалайнер.

Хоча проєкт нового аеродрому передбачав, що несуча здатність аеродромного покриття, або число PCN, має бути 64, за фактом воно виявилося на рівні 75. Це є найкращим показником серед регіональних аеропортів України. В Україні PCN більше тільки в аеропорту Бориспіль, де він знаходиться на рівні 80. Такий показник дозволить Одесі приймати більшу кількість типів літаків, враховуючи широкофюзеляжні.

Отже, вітаємо Одесу з цим великим досягненням, адже не зважаючи на статус курортного міста, яке влітку дуже популярне, з повітряними воротами міста були дуже і дуже великі проблеми.

Джерело avianews.com

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше