Китайський стартап отримав $500 млн на запуск автономних роботаксі у 2024 році

Китайський стартап Momenta залучив $500 млн. фінансування від провідних автовиробників та ІТ-компаній, включаючи SAIC, Toyota та Bosch. За словами керівника з розвитку бізнесу Сунь Хуана, інвестиції стануть відправною точкою для міжнародної експансії Momenta та дозволять розширити випробування повністю автономних автомобілів в Китаї. Мета стартапу — створити прибутковий сервіс роботаксі без водіїв-операторів вже у 2024 році.

Momenta розробляє повний набір технологій для автопілота з четвертим та п’ятим рівнями автономності. Бізнес-модель стартапу помітно відрізняється від конкурентів — Momenta називає її «двосторонньою». Замість того, щоб розробляти з нуля свою електричну платформу для автомобілів, розробник поставляє свої системи — програмне та апаратне забезпечення — автовиробникам-партнерам, а також паралельно інвестує в уже перевірені технології. За словами представників Momenta, краудсорсинговий підхід укупі з відмовою від власного автопарку економить мільярди доларів та прискорює розгортання робочих рішень, повідомляє Techcrunch.

Більш того, шляхом прямого співробітництва з автомобільними компаніями, Momenta швидше удосконалює свої технології — чим більше в автопілота даних, тим точніше й ефективніше стає обчислювальна система безпілотного автомобіля. Наприклад, торік Toyota та Momenta спільно розробили картографічну платформу для китайського регіону — зараз тисячі автомобілів Toyota збирають дані про дороги Китаю «з точністю до сантиметрів», розвиваючи можливості автопілота.

Momenta також виділяється серед конкурентів «індивідуалізацією автопілота». У компанії вважають, що деякі автолюбителі досі віддають перевагу ручному управлінню через стандартну модель поведінки автопілота. З цієї причини Momenta працює над більш агресивним автопілотом, який буде дотримуватися правил дорожнього руху, але відрізнятися більш спортивним стилем водіння.

«Деякі водії хочуть, щоб автомобіль з автономним управлінням був більш агресивним, тому ми також вивчаємо систему, яка вчиться на індивідуальному стилі. Звичайно, за умови, що машина дотримується правил дорожнього руху», — пояснив інженер відділу досліджень та розробок Momenta Цзян Юньфей.

Зараз Momenta тестує автономні автомобілі в Пекіні та місті Сучжоу на сході Китаю, а також працює в дослідницькому центрі в німецькому Штутгарті. У наступному році стартап запустить свій перший комерційний сервіс роботаксі з підстраховкою у вигляді водіїв, а у 2024 році створить прибутковий сервіс, в роботі якого людина не братиме участі.

Крім SAIC, Toyota та Bosch, в інвестиційному раунді брали участь компанії Daimler AG, Temasek, Yunfeng Capital та Tencent. Шляхом залучених коштів Momenta планує розширити штат і запустити ряд нових проєктів за межами Китаю, щоб прискорити збір даних для навчання своїх алгоритмів.

«Автомобільна промисловість повинна створювати нові переваги перед маркетингом Tesla, тому вони й приділяють більше уваги автономному водінню. Електрифікації вже недостатньо, щоб відрізнити одну марку преміум-автомобілів від іншої, тому що двигуни та батареї, які вони використовують, стали дуже схожі. Ключовою відмінністю зараз стає інтелект», — заявив TechCrunch засновник та генеральний директор Momenta Цао Сюйдун.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше