Китайські вчені хочуть додати крила до надшвидкісних поїздів, щоб зробити їх ще швидшими

На цей час крейсерська швидкість швидкісних поїздів у Китаї складає 350 км/год. Нове покоління поїздів «куль» за проектом CR450 рухатиметься зі швидкістю 450 км/год. Дороги для таких поїздів уже почали будувати, але до завершення проекту ще п’ять років, тому вигляд поїзда-«кулі» майбутнього поки що не завершено. Як один з варіантів китайські вчені запропонували оснащувати поїзди крилами, щоб знизити навантаження на колісні пари.

Днями в китайському науковому журналі Acta Aerodynamica Sinica, що рецензується, група вчених з Інноваційного центру гідродинаміки Ченду під керівництвом інженера-дослідника Чжан Цзюня опублікувала статтю, в якій представлені розрахунки аеродинамічної поведінки високошвидкісних поїздів з крилами. Стверджується, що оснащення локомотива та кожного пасажирського вагона п’ятьма парами невеликих крил знизить навантаження на шасі поїзда на 30%. Це дозволить збільшити швидкість і зменшити знос колісних пар та іншої механіки, яка відповідає за робочі навантаження.

Потяг із крилами ще у 80-ті роки минулого століття запропонували японські інженери. Прототип був побудований до кінця 90-х і добре показав себе при аеродинамічних випробуваннях. Проблема була в тому, що розмах крил виявився надто великим, щоб поїзд міг пересуватися в реальній інфраструктурі тунелями та під мостами, та й до звичайних платформ він не зміг би підійти — заважали крила. Тому китайці запропонували варіант із п’ятьма невеликими парами крил, встановлених на даху поїзда та вагонів.

Згідно з розрахунками, оптимальна висота встановлення крил на даху лежала в межах від півтора до двох метрів. Нижче розташовувати не можна через високу турбулентність у зоні даху складу, а вище немає сенсу — теж заважатиме інфраструктура. На думку фахівців, встановлення крил потягне за собою масу інших проблем, наприклад, різке збільшення шуму та вібрацій, а також можливу перешкоду роботі пантографів, що знімають живлення з повітряного струмопровідного кабелю над складом.

На думку вчених, які запропонували концепцію «крилатого» поїзда, для масового застосування в країні таке рішення буде більш економічним, ніж перехід на потяги, що левітують, на магнітній подушці (маглеви) з системою надпровідних магнітів. Маглеви на надпровідних магнітах рухатимуться зі швидкістю до 620 км/год, але вартість доріг для них буде дуже високою. Потяги з крилами зможуть рухатися майже звичайною колією, що зробить їх експлуатацію вигіднішою.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше