Колишні інженери SpaceX запропонували новий підхід до VTOL

Головна проблема електричних апаратів вертикального зльоту і посадки – це власне і є сама система вертикального зльоту і посадки. Зручність дається дорогою ціною – для зльоту без розгону потрібно стільки енергії, що потрібна величезна батарея. А при горизонтальному польоті вертикальні пропелери (якщо вони не адаптивні) збільшують аеродинамічний опір і знижують максимальну швидкість. Оригінальне рішення пропонують два колишніх інженери SpaceX, які брали участь у створенні ракети Falcon 9.

Стартап Talyn Air розробляє простий, швидкісний електричний літак, який набуває можливості eVTOL

завдяки відокремлюваній платформі вертикального зльоту. Ідея проста: система VTOL, яка скидається, коли вона не потрібна. Апарат Lyft з вісьмома великими гвинтами, встановленими попарно, кріпиться до верхньої частини корпусу іншого апарату – Cruise. За допомогою власного джерела енергії Lyft піднімає Cruise вгору і розганяє до потрібної швидкості, після чого вони поділяються, і Lyft повертається на базу. Тобто система сильно нагадує ту, що реалізувала компанія Virgin Galactic для суборбітальних космічних польотів.

Сенс ідеї інженерів в тому, що у Lyft є можливість постійно поповнювати запаси енергії, які йдуть на зліт і посадку, пише New Atlas. А Cruise тим часом може розігнатися до 322 км / год і перевезти п’ять пасажирів на відстань понад 500 км, не витрачаючи на зліт енергію свого акумулятора.

Апарат може приземлитися самостійно, як звичайний літак, або знову зістикуватися в повітрі з Lyft і сісти на майданчик вертикально. Для цього у Lyft є крила як у глайдера і пара штовхаючих пропелерів.

Безсумнівно, цей підхід має свої недоліки. По-перше, стикування в повітрі – справа непроста. З’єднання двох апаратів повинно бути досить простим, щоб злети та посадки проходили швидко і гладко, але при цьому надійним, щоб підняти електролітак з п’ятьма пасажирами з землі. Плюс це обладнання не повинно позначатися на аеродинамічних якостях Lift. По-друге, при такій конструкції динаміка при переході від вертикального до горизонтального польоту буде набагато складніша.

Не кажучи вже про те, що процес сертифікації – головний біль для кожного розробника eVTOL – для Talyn виявиться справжнім пеклом. Не тільки тому, що доведеться сертифікувати два літаки замість одного, а й тому, що Lyft повинен працювати автономно.

Колишні інженери Airbus теж взялися за створення VTOL, але вирішили розробити гібридний варіант, щоб не чекати прориву в області акумуляторів. Перший проєкт компанії – літальний апарат Atea, який годиться для зльоту і посадки та з ВПП, і з вертолітних майданчиків.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

You might also like
Комментарі
Loading...