Фізики вважають, що подорож зі швидкістю вище швидкості світла дійсно можливо з новим варп-двигуном

Спосіб подорожувати по Всесвіту на надсвітових швидкостях – золота мрія людства. Довгий час концепція двигуна, здатного розвинути таку швидкість, викликала в науковій спільноті лише посмішки – але дослідники впевнені, що проблему можна вирішити.

Важко жити у Всесвіті, де навіть найближчі до Землі зірки розміщені від неї на колосальну відстань, а швидкість світла для більшості тіл все ще вважається абсолютною. Не дивно, що фантасти часто вдаються до концепції переміщень зі швидкістю, що перевищує швидкість світла – це єдиний спосіб дістатися до віддалених куточків космосу.

Джозефом Агнью вважає, що теорія рушійної сили варп-стрибка, одного зі способів подолати світлові роки за найкоротший час, досить проста.

Все почалося з того, що в 1994 році мексиканський фізик Мігель Алькубьерре припустив, що концепцію таких переміщень можна розглядати як теоретичне рішення рівняння поля Ейнштейна, яке описує взаємодію простору, часу й енергії в нашому Всесвіті. Якщо гранично спростити його концепцію, то мова йде про «розтягуванні» тканини простору-часу в хвилі: в такому випадку простір перед рухомим тілом скорочується, а простір позаду нього розширюється.

Так виходить свого роду «варп-міхур», всередині якого може поміститися космічний корабель. Він буде здатний пролітати через цей імпровізований колодязь зі швидкістю, що перевищує світлову. Якщо розглянути цей міхур в контексті загальної теорії відносності, то його внутрішня частина буде являти собою інерційну систему відліку для всього, що знаходиться всередині нього. Аналогічним чином, такі бульбашки можуть з’являтися в раніше плоскої області простору-часу і перевищувати швидкість світла.

Важливо відзначити, що оскільки корабель фактично рухається не в просторі-часі, то традиційні релятивістські ефекти (такі як уповільнення часу) до нього застосовуватися не будуть. Саме на цю концепцію і спирався Агнью, а допомагав йому Гарольд «Сонні» Уайт, керівник команди передових силових установок в Лабораторії фізики передових двигунів космічного центру NASА.

За словами Уайта, теорія Алькубьерре була обґрунтованою, але вимагала серйозного тестування і розробки. З того часу він і його колеги займалися саме цими справами в лабораторії Eagleworks. Аналогічним чином, Агнью провів більшу частину своєї академічної кар’єри, досліджуючи теорію і механіку механіки деформації.

«Відкриття LIGO, зроблене кілька років тому, було величезним кроком вперед для науки, оскільки воно експериментально доводило, що простір-час може” скривлюватися “і згинатися в присутності величезних гравітаційних полів, і це поширюється по всьому Всесвіті. Раніше, завдяки Ейнштейну, у нас була лише теорія на цей рахунок, але тепер ми знаємо напевно», – зазначає автор роботи.

Звичайно, концепція варп-двигуна вимагає додаткової підтримки й численних досягнень в інших галузях науки, перш ніж стане можливе створення перших експериментальних прототипів. Однак Агнью вважає, що все це можна здійснити, якщо підходити до проблеми послідовно.

«По суті для приводу варп-деформації необхідний спосіб розширення і стиснення простору-часу за бажанням і локально, наприклад, навколо невеликого об’єкта або корабля. Ми точно знаємо, що енергія дуже високої щільності в формі, наприклад, електромагнітних полів або маси, можуть викликати викривлення в просторі-часі. З іншого боку, нам доведеться максимально вдосконалити обладнання та процес, що генерує такі форми енергії. Я вважаю, що як тільки ефект можна буде дублювати в лабораторних масштабах, це призведе до глибшого розуміння того, як працює гравітація, і відкриє двері для деяких поки ще не виявлених теорій або лазівок», – пояснив автор.

Підсумовуючи, він зробив висновок, що найбільша перешкода – це енергія. Через неї виникають технологічні перешкоди, що вимагають великих електромагнітних полів і більш чутливого обладнання.

Джерело zmescience

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше