Електромобілі досягли 19% в продажах нових машин в Європі

Асоціація європейських виробників автомобілів (ACEA) зареєструвала новий етап зростання електрифікованого транспорту в Європі. За даними ACEA, в третьому кварталі року на повністю електричні та гібридні авто довелося 19% від загального продажу регіону – кожен п’ятий проданий автомобіль в ЄС зараз поставляється з електродвигуном і акумуляторною платформою.

Продажі повністю електричних автомобілів в цьому кварталі підскочили майже на 57% – автоконцерни продали близько 212 тис. електрокарів, повідомляє Reuters. Водночас гібриди виросли майже на 43% – до більш ніж 197 тис. проданих авто. Таким чином загальні поставки склали 19% – 409 тис. «зелених» проти 1,62 млн. бензинових та дизельних автомобілів.

Продажі електромобілів та гібридів все ще істотно менше показників транспорту з ДВЗ. Однак порівняно невеликого зростання ринку електрифікації супроводжує значне падіння продажів у бензинових та дизельних машин. За останній квартал поставки бензинових автомобілів скоротилися на 35%, а дизельних – більш ніж на 50%. Таким чином транспорт на дизелі практично втратив вплив на європейський ринок – якщо десять років тому дизельні автомобілі становили понад 50% від продажів в ЄС, то зараз їх частка становить всього 18%.

Попри те, що електричні автомобілі забрали відчутну частину ринку у бензинового транспорту в третьому кварталі року, нинішні темпи зростання помітно знизилися в порівнянні з 2020 роком. Тоді автовиробники потроїли по відношенню рік до року поставки та за короткий термін відняли в автомобілів з ДВЗ близько 10% ринку, а загальний обсяг продажів перевищив 1 млн. електромобілів та гібридів. Для порівняння: у 2019 році було продано всього 387 тис. гібридних та повністю електричних авто, тобто менше, ніж за останній квартал цього року.

Раніше в цьому році Європейська комісія запропонувала ввести нові обмеження для продажу автомобілів з ДВЗ до 2035 року. Виконавчий орган ЄС представив документ, згідно з яким викиди CO2 від автомобілів повинні бути скорочені на 55% до 2030 року, що помітно вище минулої мети регулятора – актуальні правила зобов’язують автовиробників знизити викиди на 37,5% до того ж моменту.

Більш того, в Європі обговорюється більш жорсткий підхід – викиди повинні впасти до нуля до 2035 року. Це означає, що до середини наступного десятиліття продажі бензинових авто повинні бути повністю зупинені у всіх 27 країнах, які входять в ЄС. Законопроєкт поки не узгоджений і зараз знаходиться на стадії розгляду у країн-членів ЄС – за даними Reuters, період його узгодження може зайняти до двох років.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше