Електромагнітна підвіска автомобіля: революційний винахід, що випередив час

Автомобільна підвіска забезпечує комфортне водіння і постійне зчеплення коліс з дорогою. В сучасних транспортних засобах використовуються різні варіанти залежних, незалежних, пневматичних і активних підвісних систем. У 1980 році професор А. Боуз, що числиться співзасновником компанії Bose, почав розробляти електромагнітну підвіску автомобіля.

Всі дослідження велися в рамках засекреченого проєкту. Багато деталей винахідник зробив своїми руками. Надалі до роботи професора приєдналася команда співробітників фірми Bose. Дослідження проводилися протягом 24 років. У 2004 році Амар Боуз представив громадськості оригінальну підвісну систему (Bose suspension system). Інноваційна підвіска стала справжнім проривом в автомобілебудуванні.


Технічні особливості

Базовим компонентом електромагнітної підвіски Bose є електричний мотор, який управляється за допомогою комп’ютерного процесора і спеціалізованого програмного забезпечення. Електродвигун фактично замінює собою амортизаційну стійку і виконує роль демпфуючого елемента.


Електромагнітна підвіска

Конструкцією підвісної системи передбачено наявність штока, на якому кріпляться потужні магніти. Ці елементи можуть здійснювати зворотньо-поступальні коливання по обмотці статора. Торсіони магнітної підвіски служать опорою для кузова транспортного засобу. Передній кутовий модуль зроблений у вигляді сполучної розпірки. Вага автомобіля підтримується завдяки особливому розташуванню торсіонного валу, який приєднується до одного з нижніх важелів.

Лінійні електричні мотори встановлюються на кожному колесі. Електромагнітні амортизатори забезпечуються силовими та керуючими кабелями. Передні колеса можуть працювати в автономному режимі. Нижня тяга підвіски та шестерня рульового управління монтуються безпосередньо на корпусі транспортного засобу.

Переваги підвісної системи нового типу

Установка електромагнітної підвіски на авто дозволяє повністю погасити коливання, що виникають під час їзди по нерівній дорозі. Крім того, під час різких поворотів і гальмування не відбувається поперечних і поздовжніх відхилень кузова транспортного засобу (відповідні кадри можна побачити в рекламному відео компанії Bose).

Діапазон переміщення лінійних електромоторів складає десятки сантиметрів. Пасажири, що сидять в салоні автомобіля з електромагнітною підвіскою, абсолютно не відчувають поштовхів під час їзди по пересіченій місцевості. Електричний мотор, який використовується в якості амортизуючого елемента, має здатність до рекуперації. Це означає, що частина витраченої енергії повертається на підсилювачі. Для експлуатації електромагнітної підвіски потрібно потужність, якої вистачить для живлення трьох автомобільних кондиціонерів.

Наявність спеціального програмного забезпечення відкриває широкі можливості для професійних водіїв. Автовласник може запрограмувати роботу коліс машини з метою безпечного виконання складних маневрів. Створені алгоритми можна зберегти в пам’яті бортового комп’ютера.

Спеціальний алгоритм міг змусити автомобіль навіть перестрибнути через перешкоду

Недоліки системи та складності серійного виробництва

Електромагнітна підвіска має ряд серйозних недоліків, які обмежують її застосування в масовому автомобілебудуванні. Установка підвісної системи Bose збільшує масу машини приблизно на 100 кг. Ускладнення конструкції призводить до підвищеної витрати бензину і зростання вартості автомобіля з електромагнітної підвіскою. Для управління електродвигунами необхідно нестандартне ПО, розробка та підтримка якого вимагає значних капіталовкладень.

В кінці 2017 року корпорація Bose продала технології виробництва електромагнітної підвіски фірмі ClearMotion. Новий власник технічних патентів значно модифікував конструкцію підвіски й забезпечив її звичними пружними пружинами та амортизаторами. Єдиною відмінністю від класичної підвісної системи став електрогідравлічний елемент Activalve, який прискорює відгук амортизатора на нерівності дороги.

На цей момент технічні розробки компанії Амара Боуза застосовуються при серійному виробництві крісел для вантажних автомобілів. Сидіння, оснащені амортизаційною системою Bose Ride, користуються великою популярністю у професійних водіїв. Деякі ідеї корпорації Боуза застосовуються американською компанією Cadillac, яка розробила підвісну систему Magnetic Ride Control. Пристрої адаптивної підвіски забезпечуються подвійними електромагнітними котушками, які здатні швидко змінювати в’язкість магнітореологічного складу.

Трохи про творця магнітної підвіски

Амар Гопал Боуз – американський вчений і підприємець, який заснував корпорацію Bose. Компанія виробляє і реалізує професійну аудіотехніку (навушники, гучномовці, колонки та ін.). Продукція американської корпорації використовується у всьому світі для проведення концертів, театральних вистав, богослужінь та інших заходів. У 1956 році вчений отримав звання професора Массачусетського технологічного інституту. У цьому навчальному закладі Боуз пропрацював понад 45 років. У 2007 році талановитий підприємець потрапив в список Forbes зі статком у 2 млрд доларів. Амар Боуз помер у 2013 році.

Джерело techcult

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше