Через 4 роки автовиробники будуть продавати машини по собівартості

Генеральний директор компанії Nvidia Дженсен Хуанг дав інтерв’ю порталу Automotive News Europe, в якому поділився своїм уявленням про майбутнє автомобільної промисловості. На думку Хуанга, технологічний прогрес змінить бізнес-модель автовиробників — компанії почнуть продавати транспорт за собівартістю і заробляти внаслідок програмного забезпечення. І мова йде не про довгострокову перспективу — ринок зміниться  протягом чотирьох – п’яти  років, вважає підприємець.

«Бізнес-модель кардинально зміниться. Дуже ймовірно, що багато автомобільних компаній будуть продавати автомобілі майже за собівартістю, а отримувати вигоду будуть продаючи, розроблене для них програмне забезпечення» – сказав Хуанг.

Глава Nvidia запропонував скористатися простою математикою і взяти для прикладу компанію, яка продає 10 млн автомобілів в рік за собівартістю, але отримує $ 5 тис. прибутку з кожної машини в рік завдяки встановленому в ній ПЗ. В такому випадку, пояснює Хуанг, компанія буде стабільно заробляти від $ 50 млрд на рік, а в перспективі — ще більше. І це не межа для умовної автомобільно-технологічної компанії — у Nvidia припускають, що автовиробники будуть регулярно і самостійно оновлювати ПЗ по платній підписці, включаючи, системи автопілота та розважальні послуги.

Автомобілі перетворяться в підписний сервіс. Користувачі будуть платити не один раз за вартість авто, а робити регулярні платежі протягом всього терміну служби автомобіля. При цьому загальні витрати стануть меншими, оскільки вартість транспорту різко впаде. Аналогічну модель в останні роки успішно практикують великі ІТ-компанії – Netflix, Spotify, Apple Music і інші. Однак такий підхід викличе і проблеми, але лише для деяких автоконцернів. Консервативним автовиробникам доведеться частково змінити профіль і зайнятися технологічними рішеннями. За словами Хуанга, ті компанії, які адаптуються швидше та змінять баланс, і вирвуться в лідери ринку. 

Що стосується самих автомобілів і нових технологій, то на першому місці залишиться автопілот. При цьому Nvidia не квапить події — глава компанії прогнозує, що «повна автоматизація» – або автопілот п’ятого рівня — більше підійде дронам і роботам-кур’єрам. А люди будуть користуватися безпілотними технологіями другого і третього рівнів, але більш досконалими, ніж зараз. Цей момент настане до кінця десятиліття — автомобілі будуть самостійно паркуватися, перебудовуватися та уникати аварій, але за кермом все ще буде людина.

Хуанг не вірить, що автопілот 5-го рівня масово з’явиться на ринку в найближчі роки. Для цього немає ніяких передумов.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше