Алюмінієві акумулятори GMG прискорять зарядку електромобілів в 60 разів

Австралійська компанія Graphene Manufacturing Group (GMG) відзвітувала про випробування алюміній-іонних батарей нового типу. За словами розробника, нові акумулятори забезпечують приріст у швидкості зарядки до 60 разів і здатні вмістити в три рази більше енергії, ніж еталонні літій-іонні елементи, внаслідок відмови від систем охолодження. GMG не сумнівається в комерційному успіху свого рішення і вже розробила дорожню карту – базова версія акумулятора надійде в продаж на початку наступного року, а елементи, оптимізовані для електромобілів, з’являться на ринку у 2024 році.

Нова конструкція GMG базується на дослідженнях Австралійського інституту біоінженерії й нанотехнологій при Квінслендському університеті. Команда інженерів запропонувала встановити атоми алюмінію в мініатюрних отворах в графенових площинах. Новий підхід різко збільшив щільність енергії батареї – до 7000 Вт / кг, повідомляє Forbes. Для порівняння, середня потужність сучасних літій-іонних батарей становить 250-700 Вт / кг. Таким чином показники акумуляторів GMG ближче до ультраконденсаторів з щільністю близько 12000-14000 Вт / кг.

Шляхом високої щільності енергії нові батареї багаторазово збільшили швидкість зарядки й розрядки – за підрахунками GMG, з такими елементами живлення сучасні смартфони будуть заряджатися від 0 до 100% менш ніж за 10 секунд. Щільність енергії акумулятора – близько 150-160 Вт * год / кг – складає 60% від кращих комерційних літій-іонних батарей. У компанії вважають, що цей показник компенсується не тільки швидкістю зарядки, а й додатковою особливістю акумуляторів – вони не схильні до перегріву, тому не потребують системи охолодження.

«На цю мить у нас немає проблем з температурою. Близько 20% літій-іонної акумуляторної батареї в автомобілі відведено під охолодження. А ми впевнені в тому, що нам взагалі не треба буде ні охолодження, ні обігрів», – заявив керуючий директор GMG Крейг Ніколь. Це означає, що батареї від GMG будуть або компактніше, або зможуть утримувати більше елементів.

Батареї попередньо пройшли тестування в декількох австралійських університетах і зараз відправляються на пілотну виробничу лінію. GMG почне з випуску «монетних» батарей – такі елементи підійдуть для живлення побутової електроніки й мобільних пристроїв. А потім, коли компанія налагодить серійне виробництво, на ринку з’являться алюміній-іонні акумулятори GMG для електричного транспорту – орієнтовна дата їх виробництва призначена на 2024 рік.

У компанії також вважають, що нові батареї можна адаптувати під існуючі платформи автовиробників – наприклад, для MEB від німецького автоконцерну Volkswagen Group. «Наші будуть тієї ж форми й напруги, що і нинішні літій-іонні елементи, або ми можемо надати будь-яку форму, яка буде потрібно», – додав Ніколь.

Крім Квінслендського університету, в проекті GMG також брав участь Даляньський університет, Університет Небраски-Лінкольна, Корнельский університет, Університет Клемсона, а також Стенфорд і промисловий консорціум European Alion.

Джерело forbes

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше