Airbus поставив останній авіалайнер-гігант A380 та закрив програму

Airbus 16 грудня передав авіакомпанії Emirates з ОАЕ останній випущений авіалайнер-гігант A380 та остаточно закрив виробництво цих літаків. Борту надали реєстрацію A6-EVS.

Emirates стала стартовим замовником моделі у 2000 році, коли вона ще не мала конкретної назви та позначалася як A3XX.

Тоді кількість рейсів у світі зростала, і великі аеропорти ставали перевантаженими. A380 з двома поверхами та місткістю до 853 пасажирів мав розв’язувати цю проблему, адже за один рейс можна було перевезти більше людей.

Emirates, яка почала розвивати транзитний вузол в аеропорту Дубая, стала найбільшим замовником A380. При цьому авіакомпанія встановила в літаках інтер’єр, який значно відрізнявся від тогочасних стандартів. Це зменшило кількість пасажирів, але значно збільшило комфорт.

На другому поверсі у першому класі з’явилися дві повноцінні душові кабіни. На обслуговування такого рівня до цього могли розраховувати лише пасажири великих бізнес-джетів.

Також на другому поверсі з’явилася зона відпочинку з барною стійкою – тут пасажири першого та бізнес-класу могли спільно випити або провести час у розмовах.

У першому класі A380 Emirates пасажири летіли у каютах із власним міні-баром. Їх можна було закрити від решти салону перегородкою.

У бізнес-класі сервіс був простішим, проте крісла розкладалися в горизонтальні ліжка.

Закриття програми Airbus A380

Концепція польотів A380 передбачала, що через свій розмір літаки літатимуть між великими вузловими аеропортами. Через це пасажирам доводилося робити більше пересадок, щоб дістатися в потрібне їм місто.

Поява на ринку далекомагістрального Boeing 787 з числом крісел 250-300 показала, що авіакомпаніям та пасажирам сподобалася інша концепція польотів. Літаки менших розмірів, які були економічнішими та могли літати на великі відстані, дозволяли авіакомпаніям відкривати більше прямих рейсів, а пасажирам робити менше пересадок.

В результаті 4-руховий A380 програв найменшим літакам.

Дострокова утилізація

Emirates так і залишилася найбільшим замовником авіалайнерів-гігантів. Проте навіть вона почала сумніватися у його майбутньому та скоротила своє замовлення у 2019 році зі 162 до 123 одиниць. В результаті, через відсутність нових замовлень Airbus оголосив про закриття програми, яка себе так і не окупила.

Останнім часом кілька A380, які відлітали лише 10 років, відправили на утилізацію авіакомпанії Singapore Airlines та Air France. Економіка показала, що дешевше розібрати авіалайнери-гіганти на запчастини, а не літати на них наступні 10-20 років.

У 2019 році глава Emirates Тім Кларк заявив, що A380 залишатиметься значною складовою флоту авіакомпанії як мінімум на найближчі 15 років. Проте вже тоді авіаперевізник списав перші два авіалайнери.

«Літаки виведені з експлуатації, оскільки ми підходимо до великих капітальних ремонтів. І краще списати старий літак і зняти з нього шасі, ніж купувати нові основні стійки шасі за $25 млн. Нам потрібні два, можливо три [літаки], щоб провести ці капремонти», — пояснив таке рішення Кларк.

У 2021 році Emirates оголосила, що частини списаних авіалайнерів-гігантів з її флоту підуть на виробництво меблів та авіаційних сувенірів.

Джерело avianews

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше